Sisällysluettelo
Tekniset vaatimukset ja yhteensopivuudet
Haahtela PRIS on SaaS-pohjainen järjestelmä, joka toimii parhaiten ajantasaisia Chromium -pohjaisia selaimia käytettäessä, mutta myös Firefoxin ja Safarin ajantasaiset versiot toimivat, joitain tyyli- ja asemointitietoja lukuunottamatta.
Sisäänkirjautuminen
Haahtela PRIS:iin pääsee kirjautumaan internetistä osoitteessa http://www.haahtela.fi.
Sivusto avautuu Haahtela-yhtiöiden etusivulle, jonka yläpalkista löytyy kirjautumislinkki sekä Haahtela PRIS- että Haahtela RES-ohjelmiin (kohta PRIS/RES).
Klikkaamalla linkkiä aukeaa kirjautumissivu, josta voidaan kirjautua haluttuun palveluun kirjoittamalla käyttäjätunnus ja salasana niille varattuihin kenttiin. Mikäli käyttäjällä on sama käyttäjätunnus ja salasana Haahtela RES:iin, kirjautumisen jälkeen avautuu valikko, josta valitaan mihin palveluun halutaan kirjautua. Palvelun valinnan jälkeen avautuu Haahtela PRIS -järjestelmän pääikkuna edellisen istunnon projektiin.
Salasanan vaihtaminen onnistuu myös samasta näkymästä, josta kirjaudutaan järjestelmään, kohdasta Vaihda salasana.
Käyttöliittymän rakenne
Käyttöliittymästä löytyy ylävalikosta toiminnot ja vasemmasta reunasta hakemistopuusta hakemistot, joihin tiedostot tallennetaan aiheen mukaisesti.
Hakemistopuun hakemistoista löytyy siis kaikki PRIS:iin tallennetut asiakirjat, joita voidaan hallita (jaella, avata, tallentaa) annettujen oikeuksien rajoissa.
Omat tiedot
Ohjelma muistuttaa käyttäjää omien tietojen täydentämisestä kirjautumisen yhteydessä.
Jokaisen osapuolen tulee täydentää osoitetiedot, jotta kopiotilaukset voidaan toimittaa oikeaan osoitteeseen. Omien tietojen täydentämiseen pääsee Tervetuloa-sivulta, joka aukeaa projektiin kirjauduttua.
Ohjeet
Pääikkunan Ohjeet-osiosta löytyy Haahtela PRIS:n käyttöohje. Lisäksi sivulta löytyy muutamia hyödyllisiä linkkejä, sekä Haahtelan ohjelmistotuen yhteystiedot.
Lopetus ja asiakirjamuutoksista tiedottaminen
Haahtela PRIS:stä ei lähde automaattisia ilmoituksia asiakirjoja lisättäessä, muokattaessa tai päivitettäessä. Mikäli em. muutoksista halutaan ilmoittaa projektin muille osapuolille, tulee istunto lopettaa painamalla Lopetus - toimintoa, jolloin
avautuu ikkuna, jossa kysytään halutaanko tiedottaa muita hankkeen osapuolia muutoksista.
Mikäli istunnon aikana on muutettu, päivitetty, poistettu tai lisätty asiakirjoja näkyvät ne ikkunassa listattuna. Tällöin voidaan lähettää asiakirjamuutoksista ilmoitus valituille projektin käyttäjille.
Vastaanottajien valinnan jälkeen avautuvassa ikkunassa voidaan lisätä vastaanottajia kirjoittamalla heidän sähköpostiosoitteet, muokata sähköpostin otsikkoa tai tekstiä. Lähetä ja poistu- nappia painamalla sähköposti lähetetään vastaanottajille ja kirjaudutaan ohjelmasta pois.