TABLE OF CONTENTS
- Tekniset vaatimukset ja yhteensopivuudet
- Sisäänkirjautuminen
- Käyttöliittymän rakenne
- Omat tiedot
- Ohjeet
- Lopetus ja asiakirjamuutoksista tiedottaminen
Tekniset vaatimukset ja yhteensopivuudet
PRIS-järjestelmä vaatii internet-yhteyden. PRIS -järjestelmä vaatii toimiakseen Internet-yhteyden. Internet-selaimeksi suositellaan Chromium -pohjaisia selaimia, mutta myös Firefoxin ja Safarin ajantasaiset versiot toimivat ohjelmassa.
Sisäänkirjautuminen
PRIS-järjestelmään pääsee kirjautumaan internetistä osoitteessa http://www.haahtela.fi. Sivusto avautuu Haahtela-yhtiöiden etusivulle, josta voidaan suoraan kirjautua haluttuun palveluun kirjoittamalla käyttäjätunnus ja salasana niille varattuihin kenttiin.
Mikäli käyttäjällä on sama käyttäjätunnus ja salasana Haahtela RES – palveluun, kirjautumisen jälkeen avautuu valikko, josta valitaan mihin palveluun halutaan kirjautua. Palvelun valinnan jälkeen avautuu Haahtela PRIS - järjestelmän pääikkuna edellisen istunnon projektiin.
Käyttöliittymän rakenne
Käyttöliittymässä liikutaan hiiren avulla valitsemalla ylävalikosta toiminnot ja vasemmasta reunasta hakemistopuusta haluttu hakemisto.
Hakemistopuun hakemistojen alta löytyvät PRIS -järjestelmään tallennetut asiakirjat, joita voidaan hallita (jaella, avata, tallentaa) annettujen oikeuksien rajoissa.
Omat tiedot
Ohjelma muistuttaa käyttäjää omien tietojen täydentämisestä kirjautumisen yhteydessä.
Jokaisen osapuolen tulee täydentää osoitetiedot, jotta kopiotilaukset voidaan toimittaa oikeaan osoitteeseen. Omien tietojen täydentämiseen pääsee Tervetuloa-sivulta, joka aukeaa projektiin kirjauduttua.
Ohjeet
Pääikkunan Ohjeet-osiosta löytyy Haahtela PRIS:n käyttöohje. Lisäksi osiosta löytyy linkkejä ohjelmistotuottajien sivuille, joista voidaan hakea ohjelmia mm. cad-kuvien katselemiseksi.
Lopetus ja asiakirjamuutoksista tiedottaminen
Haahtela PRIS:stä ei lähde automaattisia ilmoituksia asiakirjoja lisättäessä, muokattaessa tai päivitettäessä. Mikäli em. muutoksista halutaan ilmoittaa projektin muille osapuolille, tulee istunto lopettaa painamalla Lopetus - toimintoa, jolloin
avautuu ikkuna, jossa kysytään halutaanko tiedottaa muita hankkeen osapuolia muutoksista.
Mikäli istunnon aikana on muutettu, päivitetty, poistettu tai lisätty asiakirjoja näkyvät ne ikkunassa listattuna. Tällöin voidaan lähettää asiakirjamuutoksista ilmoitus valituille projektin käyttäjille.
Vastaanottajien valinnan jälkeen avautuvassa ikkunassa voidaan lisätä vastaanottajia kirjoittamalla heidän sähköpostiosoitteet, muokata sähköpostin otsikkoa tai tekstiä. Lähetä ja poistu- nappia painamalla sähköposti lähetetään vastaanottajille ja kirjaudutaan ohjelmasta pois.