Inställningarna hittar du i programmets toppmeny, under Inställningar. Inställningarna inkluderar två funktioner, den inloggade användarens personliga information och användarhanteringen.
Användare
På fliken Användare kan varje användare fylla i och redigera sin egen information och välja vilket språk som ska användas på webbplatsen. Om användaren har flera olika organisationer tillgängliga kan användaren också välja sin standardorganisation.
Användarhantering
Fliken Användarhantering är synlig för användare som är administratörer. Fliken Användarhantering låter dig lägga till, redigera eller ta bort användare på en organisation för organisation.
Du kan lägga till en ny användare genom att klicka på knappen Lägg till användare. När du lägger till en ny användare krävs användarens för- och efternamn samt e-postadress. Utöver användarens uppgifter lämnas även annan information - Telefonnummer - Adress - Plats
Du kan ge administratörsrättigheter till tillägget genom att välja lämpligt objekt.
Alternativet Organisation avgör till vilken organisation användaren läggs till.
Slutligen väljer du önskade behörigheter för varje applikation. Användaren kan ges rätt att redigera all information i fråga. i applikationen (Redigera). Med visnings-/läsrättigheten kan användaren se all data som är lagrad i applikationen, men kan inte lägga till, redigera eller radera data (Visa). Om användaren inte vill tillåtas se någon data, kan den blockeras applikation för applikation (Blockerad).
Efter tillägget kommer den nya användaren att få ett e-postmeddelande med instruktioner om att logga in i programmet.
Listan på fliken Användarhantering visar de användare som redan finns i organisationen. Deras behörigheter kan ändras genom att klicka på användarnamnet. Vyn har samma alternativ som när du lägger till en ny användare.
Användaren kan tas bort från organisationen genom att göra valet aktivt i kolumnen Borttaget. Om användarnamnet behöver återaktiveras kan valet stängas av.